آیا می توان بتن سخت را روی بتن قدیمی اعمال کرد؟
وبلاگی از جنس محتوا
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 17
:: بازدید هفته : 40
:: بازدید ماه : 392
:: بازدید سال : 661
:: بازدید کلی : 1563
آیا می توان بتن سخت را روی بتن قدیمی اعمال کرد؟

بتن سخت ملات برای مکان های صنعتی و مکان هایی که دارای فرسایش هستند استفاده می شود. در گذشته برای اجرای بتن سخت ملات ابتدا باید حداقل 8 سانتی متر بتن تازه اجرا می شد و سپس از بتن سخت ملات استفاده می شد اما برای اولین بار در ایران محصولی تولید شد. دیگر نیازی به اجرای بتن اصلی نداریم.

بتن سخت ملات بر روی بتن قدیمی نیز اجرا می شود و در پروژه هایی که مشکل ارتفاع دارند استفاده می شود و مجموع کاربرد بتن سخت ملات 2 تا 4 سانتی متر می باشد.

 

آیا می توان بتن سخت را روی بتن قدیمی اعمال کرد؟

این سوالی است که بسیاری از کارفرمایان به دنبال پاسخ آن هستند و به دلیل اینکه برخی از شرکت ها قادر به بالا بردن کف نیستند و هزینه کار و جمع آوری کف نیز در حال افزایش است، می خواهم به شما یک خبر خوب بدهم. اخیراً توانستیم محصولی را تولید کنیم که روی بتن قدیمی نیز اجرا می شود و ضخامت آن بین 2 تا 4 سانتی متر است.

همچنین دارای مقاومت فشاری بالایی می باشد به طوری که می توانید پس از اجرا بر روی آن با وزنه های بالا حرکت دهید و همچنین ملات بتن سخت ضد سایش بوده و برای شرکت های آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد.

قبلاً به این سؤال پاسخ می دادیم که آیا بتن سخت ملات بر روی بتن قدیمی اجرا می شود، اما امروز با اطمینان کامل می گوییم که بتن سخت ملات بر روی بتن قدیمی حتی با ضخامت کم با حداقل ضخامت 2 نیز اجرا می شود. همچنین می شود. سانتی متر

همچنین این ملات بتن سخت ضد سایش و ضد اسید بوده و به راحتی در برابر PH4 مقاوم است و باید دقت کنید که آب مصرفی در بتن سخت با PH مناسب باشد.

برای اینکه آرماتورهای داخل بتن خورده نشوند و بتن ترک نخورد و به طور کلی کمترین آسیب را از بتن وارد کند و همچنین آب مصرفی در بتن عاری از املاح، طعم و رنگ باشد. بو و pH باید تقریبا خنثی باشد. PH بتن مورد استفاده برای تشکیل بتن 6 تا 8 می باشد.

در محیط های خورنده و تهاجمی یک نیاز اساسی است و مقاومت بتن در محیط های اسیدی یکی از ویژگی های اصلی و ضروری بتن سخت ملات برای مشتریان می باشد و اسیدی ترین محیط ها عبارتند از:

* باران اسیدی

*آب دریا

* فاضلاب

* فضای شهرک های صنعتی

* شرکت های مواد شوینده

* شرکت های تولید الکل

* صنایع مرتبط با اسید

* و… .. استفاده می شود.

برای بتن ریزی میلگرد از بتن ملات سخت نیز استفاده می شود و می توان از الیاف جایگزین میلگرد در ضخامت های زیر 20 سانتی متر استفاده کرد.

مزیت استفاده از بتن ریزی بدون میلگرد این است که نیازی به آرماتور ندارید و هزینه آرماتور حذف می شود و قیمت این الیاف 20 درصد کمتر از میلگرد در هر متر مربع است.

بتن سخت ملات به نام بتن نازک (بتن نازک) نیز شناخته می شود. و از آنجایی که ضخامت بتن کم است و کیفیت و استحکام بالایی دارد، بهتر است برای مکان هایی که کف را نمی توان بالا برد، استفاده کرد.

 

همچنین قیمت بتن بدون میلگرد کمتر از آرماتور است و همچنین در مراحل بتن ریزی آرماتور حذف می شود و عیار بتن کف حیاط و سالن باید 300 تا 400 باشد.قیمت روز بتن و قیمت کف بتنی 98/12/13 با عیار 350 برابر با 280 در تهران.

همچنین اسلامپ بتن برای کف سازی باید 15 باشد و با توجه به اینکه اسلامپ بتن در بچینگ 8 است و بتن باید در پایان پروژه روانکاری شود، بهتر است از روان کننده بتن استفاده شود، زیرا در صورت استفاده از آب برای روانکاری. بتن، باعث ترک خوردن بتن می شود.

مراحل کف سازی بستگی به کاربری منطقه دارد که از ماشین آلات سنگین استفاده شود یا فقط برای عبور و مرور افراد استفاده شود. بتن سخت ملات برای همه مصارف قابل استفاده است.

 

 

منبع



تعداد بازدید از این مطلب: 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : سهراب مجدی
تاریخ : سه شنبه 2 فروردين 1401
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
آخرین مقالات فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید